Raluca Crisan header image

Bad PR online: Info Travel

Post to Twitter

Sau de ce publicitatea negativă nu e bună oricum

Situație: Oana Olaru-Zăinescu, o designeriță talentată din Cluj, a inițiat luna trecută „Spune nu prostituției în design”, o campanie online pentru respectarea designerilor – o idee cinstită, trei declinări vizuale, zeci de comentarii, share-uri și like-uri. Una dintre declinări:Ieri, pe blogul Infotravelromania.ro, care oferă „informații despre piața turistică din România”, a apărut postul „Spune NU prostituției în turism!”, preluat și pe facebook – același concept, foto din aceeași serie, cam același headline, un copy mai prost (care include și un efect „outline alb” că, deh) și nici o referire la sursa de inspirație:Oana a văzut furăciunea și a protestat printr-un nou post pe blog, mediatizat și el rapid pe social media, ceea ce a făcut ca mai mulți prieteni de-ai ei să comenteze situația pe facebook, la Info Travel România (care, într-o paranteză fie spus, e cont „pă persoană fizică”, nu e pagină, cum ar fi firesc).

De aici încolo, comunicarea de criză s-a transformat într-un „bad PR” de școală. La comentariile decente care arătau furtul, contul Info Travel România a răspuns:Asta arată clar nivelul „companiei” (sau ce-o fi Info Travel România, pentru că nu am găsit o pagină simplă „Despre”) – greșeală nepermisă atît de conținut, cît și de exprimare.

Ulterior, continuînd acuzele din partea „revoltaților”, Info Travel „s-a corectat”:

Au urmat și alte comentarii la fel de „luminate” din partea lor: „aveti idee cate au furat de pe site-ul nostru?..zeci de pagini. tot ce se putea fura..si tb sa ne suparam ce ne-au furat ideea?..ce putem face?..tb sa venim iar cu alte idei noi” și

(„noi”, cei care ne-am creat cont de persoană, firește – n.m.) A venit apoi „lovitura de grație”: au schimbat poza, dar au lăsat restul. C-așa-i în tenis!

Pe scurt: „Revoltații” au scris pe bloguri, au comentat pe facebook și twitter. Cu alte cuvinte, au făcut o mega-publicitate gratuită celor de la Info Travel. Dar este publicitate negativă, care nu-ți aduce clienți noi, ci doar potențiali „niciodată n-o să le fiu client ăstora”. De ce? Simplu. În primul rînd, „revoltații” sînt oameni care cred în online și-n puterea lui, prin urmare nici din greșeală n-o să fie interesați de serviciile firmei respective. Idem și cititorii și prietenii lor. Apoi, site-ul firmei (sau ce-o fi) e atît de prost făcut încît un onliner respectabil o să-l evite de la o poștă, iar cei care intră ocazional pe net să caute servicii de călătorie n-o să se descurce nicicum pe el.

Concluzia: „Publicitatea negativă e publicitate, deci e bună” nu se mai aplică în epoca online.

Postări similare

3 Comments on “Bad PR online: Info Travel”

  1. #1 Prostituția din turism și cum munca ta înseamnă oportunism pentru alții | Viva la Remallucion!
    on Feb 10th, 2012 at 4:17 am

    [...] Original, nu? În partea dreaptă puteți vedea cu ușurință ce atitudine mișto s-a afișat. Mai multe comentarii pe pagina lor de Facobook, la poza pe care încî n-au șters-o. Cazul e bine detaliat aici. [...]

  2. #2 InfoTravelRomania
    on Feb 14th, 2012 at 7:18 am

    Stimata domnisoara,

    Ar trebui sa retineti urmatoarele:
    1. InfoTravelRomania nu are nevoie de publicitatea voastra. Noi avem un trafic de 7-8.000 vizitatori unici/ zi iar vara ajunge si la 20.000/zi

    2. Preluati toti aceasi greseala cu InfoTravelRomania a facut…
    InfoTravelRomania a publicat un afis dar nu era facut de noi.
    Este adevarat ca raspunderea este a celui care publica!

    3. Am descoperit si noi dupa 4 zile ca aceste fotografii fac parte dintr-un set si au fost cumparate de pe
    http://www.shutterstock.com/cat.mhtml?searchterm=prostitute&x=22&y=10&search_group&lang=en&search_source=search_form#id=51827917

    O zi buna va dorim!
    Echipa InfoTravelRomania

  3. #3 Raluca
    on Feb 14th, 2012 at 2:29 pm

    Bună ziua!
    1. Acest post nu este unul publicitar.
    2. -
    3. N-ați înțeles fondul problemei: nu poza, ci conceptul.
    O zi bună și dvs.!
    P.S. Apreciez limbajul civilizat, puternic contrastant cu cel folosit pe Facebook. Vă felicit dacă ați înțeles că aveți nevoie de PR!

Leave a Comment

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline

Twitter links powered by Tweet This v1.8.2, a WordPress plugin for Twitter.